Animacje 3D i animacje reklamowe – jak je wyceniać? To trudne pytanie, ale trudniejszym jest odpowiedź na pytanie ile klient jest w stanie przeznaczyć na jej realizację. A co by było gdyby klient dokładnie wiedział ile chce przeznaczyć na daną realizację i nam o tym powiedział? Czy życie nie byłoby piękniejsze? (więcej…)
Co to takiego ten brief i briefing? Ostatnio spotkałem się z takim pytaniem, gdy poprosiłem o brief jednego z potencjalnych swoich klientów chcących zamówić animacje reklamowe. Dodatkowo ostatnio jedna z zaprzyjaźnionych firm wpadła w spore tarapaty – myślę, że właśnie z powodu braku jego braku. Czym więc jest to tajemnicze słowo? (więcej…)
“Na każdą rzecz można patrzeć z dwóch stron. Jest prawda czasów, o których mówimy i prawda ekranu, która mówi: „Prasłowiańska grusza chroni w swych konarach plebejskiego uciekiniera” – ten cytat z klasyki polskiej kinematografii czyli filmu MIŚ świetnie ilustruje problem z jakim często się spotykamy dyskutując z klientami o produkcji filmów korporacyjnych dla nich.
(więcej…)
Wideofilmowanie, filmowanie, filmowanie eventów, koncertów, spotkań konferencji i wszelkiego rodzaju zgromadzeń – wiele jest tego typu ogłoszeń w sieci i jest również wiele zapytań tego typu do firm takich jak nasza w tej kwestii… ostatnio jednak zastanawiając się doszedłem do wniosku że większość zlecających czy chociażby pytających – nie do końca widzi różnicę pomiędzy filmowaniem, a filmowaniem. (więcej…)
Codziennie w skrzynkach pocztowych wielu firm pojawiają się zapytania ofertowe właśnie w takim brzmieniu jak tytuł tego artykułu. Również na stronach z ogłoszeniami możemy znaleźć ogromną ilość ogłoszeń typu: Zrobimy wszystko – szybko, tanio i dobrze. To samo jest z ofertami prac… wiele firm szuka pracowników dobrych, tanich i … posiadającymi umiejętność pracy pod presją czasu 🙂 Ciekaw jestem w związku z tym dlaczego dobre projekty (filmowanie, montaż wideo, motion design czy animacje) nie powstają tanio i szybko.
(więcej…)